Servis pro naše klienty se nezastavil

Se vším respektem k současné situaci, v souvislosti s chaosem a možná i pro lepší orientaci, zveřejňujeme stanovisko od MMR, které se týká naší práce. Důležité je, že náš servis pro naše klienty se nezastavil - nemáme "zavřeno". V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat, jsme tu pro vás.

 

Stanovisko MMR - Lockdown pro realitní zprostředkovatele

Dnešní krizové rozhodnutí vlády č. 1079 vnímá oddělení realitní činnosti MMR po konzultaci s MZd tak, že je sice výslovně uvedena výjimka pro provozovny realitních zprostředkovatelů, to však neznamená, že se nic nemění. Za pracovní aktivitu považujeme mj. i prohlídku nemovitosti, vše ostatní se musí převést na on-line.

1) Režim u prohlídek doporučujeme stejný přístup jako na jaře:
– Domlouvat je po jedné návštěvě (jedna osoba, maximálně jeden pár).

– Jen u nemovitostí, kde aktuálně nikdo nebydlí, nebo kde se provedlo po několikahodinovém vyvětrání desinfekce předmětů dotyku, případně ozonizace, při vstupu rozdat jednorázové rukavice, po opuštění je vyhodit.

– V žádném případě nelze realizovat s přihlížením dosud bydlících.
– Z RK by mělo být přítomno minimum osob, jedna až dvě.
– V ostatních případech je nutno dohodnout s prodávajícími jiný režim, např. virtuální prohlídky.

2) Vícestranná jednání v reálném čase (prodávající, kupující, notář, RK, znalec atd.) zcela omezit, pokud to jde. Nahradit postupným.

3) Bez výjimky omezit přijímání hotovosti.

Zdroj: 21.10.2020 Pavel Rakouš, MMR